Tuesday, March 21, 2006


VINOLIVE 2006 ve SWEETEKS 2006 Fuarları Sönük geçti..

Erişimde ve satış-pazarlamda müşgüller yaşadığımız, İZFAŞ tarafından 16-19 tarihleri arasında Kültürpark'ta 4ncüsü gerçekleştirilen VINOLIVE2006 Şarap-Zeytin-Zeytinyağı ihtisas Fuarı ile 2ncisi gerçekleştirilen SWEETEKS2006 Tatlı mamüller ve alkolsüz içecekler ihtisas fuarı bu yıl çok sönük geçti.

Piyasada yer alan ve ürün standartları ile kurumsal sistemlerini oluşturduğunu düşünen onlarca firma ve işletme, fuar tanıtımından bi-haber görevlerini yaptılar:Yer aldılar....

Gerek konsept belirlemesi, gerek sunum düzeni ve sunum tarzı itibarıyle bir ajans gereksinimi duymadan, satış ve pazarlama müdürlerinin gayretleri ve beğenileriyle oluşturdukları stant ve diğer düzenlerin zevkten uzak, ucuzcu bir yaklaşımı sergilediğini ilk bakışta görebilmek hiç de zor değildi.

Davetiye, broşür, katalog, afiş umarsızlığı bir yana, host ve hostes seçimlerini bile çalışanlara dayandıran ve tadımı plastik kadehlerde yaptırtan özensizlikten rahatsız olmamak mümkün değildi.

Bir işletme veya kurumun ürünlerinin tanıtımına bu denli "ucuz" yaklaşması, fuar ve fuarcılığın artık bir "angarya" olarak görülmeye başladığının sinyallerini taşıyordu.

Stant tasarımı ve konsept oluşturmak, özenli servis ve sunum elemanlarını bulundurmak, güzel ürün ekspozisyonu, basılı ve görsel tanıtım arçlarını yerinde bulundurarak kullanmak, görüşmeler olanak verecek kişisel iletişimi becermek, KURUM ve ÜRÜN adına ihtisaslarını sektöründe başarılı bir şekilde temsil etmek adına BAŞARILI bulduğumuz firmalar ve ürünler sırasıyla:



















1.KeskinoğluŞirketler Grubu ve yeni zeytinyağı:RAVİKA...,













2.Tariş ve yeni ürünü:AYMA ,ilkel, eskisigibi













3.Komili zeytinyağları













4.Sevilen şarapları ve ürünleri:MAJİSTİK, ALTINTEPE

5.Genç Aşçılar Derneği














6.Kurukahveci Memet Efendi
7.Alkollü içecekler teknolojisinde yer alan tümdonanım imalatçı ve ithalatçıları









8.Elit çukulata ,ARKAY Şekerleme dağıtım,KAR pişmaniyeleri, ÖZELİF şekerlemeleri

Kendi olanaklarıyla bu fuara katılamıyarak "Birliklerle" temsillerini yapan başta "Muğla Birlik" ve çalışkanlıklarını sosyal birliktelikle her konuda gözsteren Alevi köyü "Bademli Birlik" katılımcılarını kutluyorum. Bu sene "Bergama Birlik" sınıfta kalmıştır.










Kurumsallaşmaya sıcak bakan, ürününün kalitesine güvenen , az sayıda imalatını bile düzenli etiketleyip, şişeleyen ve ambalajlayan, sunumlarda ve sıcak iletişimde hayranlık uyandıram, "memecik" zeytininin "AYVALIK SALTO" sunun üstesinden geleceğini ve EGE nin damak tadına daha uygun bir zeytinyağına kaynak olduğunu ispatta azimli olan, ileriki yılların MARKA sı olma sinyali veren 1-2 KOBI yi kutlamadan geçemiyeceğim: Village Şirince zeytinyağları....

ÖTV vergisi, piyasaya bol miktarda yabancı firmanın ürünlerinin giriyor olması, tanıtım kısıtlamaları, maliyet mücadelesi sıkıntılarıyla boğuşan Yerli Şarapçılığımız konusundaki söyleşiler Fuarın en başarılı etkinliğiydi..

Yabancı şarapların ve şişelerin bu sene ortada görülmemesi de, VİNOLIVE 2006 fakirliğinin bulgularıydı.

3 kademe filtrasyonu ile imalatta ve geçen seneki sıçramasıyla "şarap pazar payı" ında önemli bir yer alan Artemis şarapçılığın sahipleri Günter , Kemal , Güner Beylerin, geçen seneki tanıtım şölenleri ve bağlantı rekorlarına erişemediklerini gözlerinden anlamak zor değildi. Yine de Satış ve Pazarlama müdürü Erçin Bey'i , "kısıtlanmış tanıtım olanakları" na rağmen yakaladığı başarısı için kutlarız.

"Şarapçılar Derneği" yönetimine giren ,ancak sektörünü temsil edeceği en önemli platformda bulunmayan Sn. Yasin TOKAT'ı gözlerimiz aradı. Bu da bu fuarı "fakir" kılmaktaydı.

Alkol sektöründe neler gelişiyor ?????... Koskoca MEY grubu bile tarafımızdan PAMUKKALE şarapçılık, ELDA içecek grubuna yaptığımız "KATILIN" davetine icabet etmediler...
İyi Giden Ekonomik Hayat.....

Damak lezzetiniz baki kalsın...
Bunca yeni lazzetler bolca var artık ülkemizde...
Hemde kısıtlı olanaklarıyla yarışarak..

Gelecek ZENGİN VİNOLIVE ve SWEETEKS fuarlarına...









No comments: